Zázrak zeleného ledového čaje

Lidé si začínají uvědomovat, že nadbytečná váha našemu zdraví neprospívá a hledají a zkouší nové recepty, které by jim nějaké přebytečné kilogramy pomohly shodit. Jedním z takových nápojů, který sklízí úspěch u lidí, kteří se o své zdraví zajímají, je ledový zelený čaj.

Kromě toho, že skvěle chutná a je osvěžující, snadno se připraví. A k tomu jsou ingredience na přípravu – zelený čaj, citrón, med a skořice – snadno dostupné. To nejlepší na něm je nicméně podpora při hubnutí. Díky své kyselé a osvěžující chuti vám totiž ledový zelený čaj pomůže spálit tuky a odstranit z těla toxiny. Také pomůže přebít chuť na sladké.

Pití čaje neslouží jen k doplnění tekutin, ale v mnoha zemích je symbolem obřadů a ceremoniálů. Krom toho může čaj působit i jako lék, a pomáhat tak posilovat organismus. Nejkvalitnějším čajem je právě ten zelený, který se zejména v asijských zemích pije odedávna a užívá se tak k různým účelům (posílení organismu, osvěžení psychiky či utišení mysli).

Druhy a kvalita zeleného čaje se odlišují dle místa pěstování. Nejvíce se zelený čaj pěstuje v Číně, odkud je čaj také nejlepší a velmi chutný. Dále se zelenému čaji daří v Indii, Japonsku, na Srí Lance, ale i v dalších zemích jako např. v Indonésii, Malajsii nebo Vietnamu.

Kvalita čaje je dána již samotným sběrem, kdy se sbírají jen dva horní listy společně s listovým pupenem (nejsilněji totiž voní a jsou měkké). Sběr je prováděn výhradně ručně a sběrači se při své práci musí velice soustředit na to, co sbírají.

Zelený čaj obsahuje tyto látky:

  • antioxidanty – katechiny – zabraňují vzniku rakovinného bujení, ale chrání i oči před zeleným zákalem
  • kofein – posiluje srdeční činnost, povzbuzuje centrální nervový systém, zlepšuje náladu, navozuje stav bdělosti a také působí jako diuretikum
  • karoten – snižuje cholesterol, zabraňuje oxidaci a změnám na buňkách, snižuje obsah cukru v krvi, brání organismus před infekcí, ale i potravinovými alergiemi
  • flavonoly – posiluje imunitní systém a snižuje krevní tlak
  • fluorid – posiluje zubní tkáň a zabraňuje tak vzniku zubního kazu či nepříjemným zánětům ústní dutiny
  • glukokininy – snižují obsah cukru v krvi
  • magnézium – rovněž pomáhá posílit imunitu, brání oxidačním procesům v těle
  • polyfenoly – mají vliv na snížení tlaku krve a cholesterolu a také brzdí srážlivost krve
  • saponiny – ochraňují organismus před rakovinou a infekty
  • selen – brání rozvoji rakoviny, infarktu a zabraňuje buněčné oxidaci
  • vitamín B
  • vitamín C
  • zinek

Výhody jednotlivých ingrediencí

Zelený čaj

obsahuje různé antioxidanty, které pomáhají spalovat tuk a udržují metabolismus v činnosti. Studie z roku 2007, kterou publikoval deník americké univerzity, tvrdí, že antioxidanty přítomné v zeleném čaji zvyšují oxidaci tuků, což jen podtrhuje jeho slavné účinky. Konzumace zeleného čaje může zvýšit oxidaci tuků, obzvlášť pokud budete pravidelně cvičit, a může také zlepšit citlivost na inzulin a glukózu u mladých mužů, alespoň podle studií amerických univerzit publikovaných v roce 2008.

Citrón

Vitamín C pomáhá našemu tělu spalovat tuky a citrón je jedním z nejlepších zdrojů tohoto vitamínu. Adekvátním příjmem vitamínu C a cvičením spálíte až o 30 % víc tuku, říkají studie z roku 2005. V roce 2008 vyšla studie, která zjistila, že polyfenoly v citrónech působí jako antioxidanty a stimulují játra. Citrón navíc obsahuje velké množství vlákniny a pektinu, čímž zahání hlad a pocit sytosti vám vydrží mnohem déle.

 

Med

Med je další důležitou ingrediencí, která podporuje úbytek hmotnosti. Med má mnohem pomalejší účinky na cukry v krvi, na rozdíl od běžného bílého cukru. To vede k umírnění chuti na sladké a snižování hmotnosti. Studie z roku 2010 zveřejnila názory, že pokud je v jídle přítomen med, chrání nás to před potenciálním rizikem obezity. Studie z roku 2011, která porovnávala studie předchozí, zjistila, že med může snižovat nárůst hmotnosti, nejspíš proto, že díky němu přijímáme menší množství jídla. Snižuje hladinu triglyceridů, současně ale zvyšuje koncentraci lipoproteinů a cholesterolu s vysokou hustotou.

 

Skořice

Nejlepších výsledků, co se hubnutí týká, dosáhnete také konzumací skořice. Samotná skořice nedokáže zázraky, musíte jíst prostě méně kalorií a držet se cvičebního plánu. Studie z roku 2006 říká, že výtažek ze skořice pomáhá tělu brát energii tím, že rozkládá tukové vrstvy. Když se podíváme na výhodné vlastnosti ingrediencí, které pro přípravu ledového zeleného čaje potřebujeme, je jasné, že je to skvělý nápoj, který byste měli pít každý den.

Ingredience na ledový zelený čaj:

  • dva šálky vody
  • 1 sáček zeleného čaje
  • 2-3 lžičky medu
  • citrónová kůra a šťáva z jednoho citrónu
  • kousek skořice

Postup:

  • Nalijte dva šálky vody do kastrolu.
  • Jemně seškrábejte z citrónu kůru a přidejte ji do vařící se vody. Nezapomeňte citrón řádně opláchnout.
  • Přidejte do vody kousek skořice.
  • Přiklopte a přiveďte vodu k varu.
  • Vypněte plamen. Do vody vnořte 1 sáček zeleného čaje, přikryjte a nechte louhovat 3-5 minut. Poté nechte čaj vychladnout.
  • Sceďte.
  • Přidejte citrónovou šťávu.
  • Přidejte dvě čajové lžičky medu a lehce promíchejte.
  • Dejte zchladit do ledničky, nebo do čaje přidejte kostky ledu a vypijte hned.

Věděli jste, že má zelený čaj tolik pozitivních účinků na naše zdraví? Zařaďte tedy  zelený čaj do svého pitného režimu.

Na základě vašeho podnětu jsme na 100 dobrovolnících 
otestovali přírodní doplněk stravy: H2OUT H2Out lze získat ve všech lékárnách nebo přímo od výrobce. Aktuálně při zadání slova AKCE se vám odečte 100 Kč z každé objednávky.