Voda je alfa
a omega krásy

Jak nám voda dává krásu?

Voda je základním kamenem všeho živého, tedy i nás lidí. Naše tělo se skládá zhruba ze 60 procent z vody, u dětí je to i více. Voda je nepostradatelným základem života a účastní se všech prorcesů, které probíhají v našem těle, přepravuje základní živiny, proto není nic divného na tom, že na její kvalitě a dostatečném množství závisí náš vnější vzhled i to, jak se cítíme.

Jaký je nejlevnější a nejjednodušší recept pro vaši krásu?

 

Pravidelné pití čisté vody je mimořádně důležité pro naše zdraví a krásu. Ano, obyčejná voda je nejdůležitějším prvkem pro krásu. Vypít sklenici vody HNED PO PROBUZENÍ je úžasný RECEPT NA KRÁSU. Například v Japonsku, tam je zvykem po probuzení vypít sklenice hned dvě, jelikož Japonci vědí, že voda hned po probuzení:

 

  • Dodá tělu po dlouhé noci potřebnou hydrataci.
  • Pomůže lépe vyplavit toxiny z těla a pak se cítíte ve svém těle daleko lépe.
  • Nastartuje váš metabolismus a podporuje trávení.
  • Osvěží po ránu i váš mozek.
  • Vaše pleť bude šťastnější a zářivější.
VíceMéně

Voda je léčivá; je to ten nejjednodušší, nejlevnější
a – je-li užíván správně – nejbezpečnější lék.

Voda je léčivá; je to ten nejjednodušší, nejlevnější a – je-li užíván správně – nejbezpečnější lék.

Sebastian Kneipp

Jak nám voda dává krásu?

V běžném životě jde o velké množství, které se vytratí z naší kůže, stačí jen, že dýcháme a mluvíme. Škodí nám stres, nezdravé vlivy z prostředí, jako je příliš mnoho slunce, příliš málo spánku nebo nezdravé stravovací návyky.  U hydratování lidského těla jde o to, jak zabránit únikům vody a jak vodu správně doplnit. Ztrátám se nevyhneme, a proto bychom měli doplňovat od dvou a půl litrů vody denně. 

Snížení hmotnosti

Výzkumy, prováděné v letech 2003 a 2007 v Německu ukázaly, že voda aktivizuje proces spalování kalorií v organizmu a urychluje metabolizmus o 20 – 30 % v průběhu 30 minut po jejím požití. A jak se říká „hlad je převlečená žízeň“ a proto sklenice vody pomáhá zmírnit chuť k jídlu.

Pružné tělo

Otužování, polévání vodou a vodní sporty nám pomáhají udržovat se ve formě v libovolnou roční dobu. Vědci tvrdí, že ve vodě je třeba na každý pohyb vynaložit 12krát větší úsilí než na vzduchu, a proto jsou cvičení v bazénu tak efektivní při formování svalů, a působí také jaké masáž proti celulitidě.

Zdravý organizmus

Výzkumy Kalifornské univerzity ukázaly, že ten, kdo pije více než 5 sklenic vody denně je méně ohrožen rizikem srdeční příhody, a to o 41 %. Chcete se cítit dobře – nepřipusťte, aby došlo k dehydrataci vašeho organizmu.

Zdravá pokožka

Skrz póry kůže vychází ve formě vlhkosti 10 % tekutiny, kterou jsme zkonzumovali. Čím vyšší je kvalita vody, kterou pijete, tím méně škodlivin se dostává do vašeho organizmu a to svědčí i vaší pokožce.

Zářivé vlasy

Kadeřníci doporučují po sprchování nebo koupeli opláchnout vlasy studenou vodou, protože vlivem nízké teploty se rohovité šupinky na povrchu vlasů přitisknou a tím dostanou vlasy lesklejší vzhled a jsou poslušnější při rozčesáván.

Zářivé vlasy

Zářivé vlasy

Kadeřníci doporučují po sprchování nebo koupeli opláchnout vlasy studenou vodou, protože vlivem nízké teploty se rohovité šupinky na povrchu vlasů přitisknou a tím dostanou vlasy lesklejší vzhled a jsou poslušnější při rozčesáván.

Zdravá pokožka

Zdravá pokožka

Skrz póry kůže vychází ve formě vlhkosti 10 % tekutiny, kterou jsme zkonzumovali. Čím vyšší je kvalita vody, kterou pijete, tím méně škodlivin se dostává do vašeho organizmu a to svědčí i vaší pokožce.

Zdravý
 organizmus

Zdravý organizmus

Výzkumy Kalifornské univerzity ukázaly, že ten, kdo pije více než 5 sklenic vody denně je méně ohrožen rizikem srdeční příhody, a to o 41 %. Chcete se cítit dobře – nepřipusťte, aby došlo k dehydrataci vašeho organizmu.

Pružné tělo

Pružné tělo

Otužování, polévání vodou a vodní sporty nám pomáhají udržovat se ve formě v libovolnou roční dobu. Vědci tvrdí, že ve vodě je třeba na každý pohyb vynaložit 12krát větší úsilí než na vzduchu, a proto jsou cvičení v bazénu tak efektivní při formování svalů, a působí také jaké masáž proti celulitidě.

Snížení hmotnosti

Snížení hmotnosti

Výzkumy, prováděné v letech 2003 a 2007 v Německu ukázaly, že voda aktivizuje proces spalování kalorií v organizmu a urychluje metabolizmus o 20–30 % v průběhu 30 minut po jejím požití. A jak se říká „hlad je převlečená žízeň“ a proto sklenice vody pomáhá zmírnit chuť k jídlu.

VODA

oslava zdroje života, síly a krásy

Bez jídla můžeme žít celé týdny, ale bez vody zemřeme během několika dní. Je prokázáno, že 1 %
nedostatek vody v těle vyvolává žízeň, 5 % deficit způsobuje zvýšenou teplotu a smrt organismu
nastává přibližně u 20% ztráty tekutin.

Kolik bychom toho měli vypít?

Zde stojí za připomenutí důležitost pitného režimu. V letních měsících bychom měli vypít alespoň tři litry tekutin, po zbytek roku dva. Tekutiny doplňujeme rovnoměrně v průběhu celého dne. Snažíme se pít v pravidelných intervalech zhruba jednu skleničku vody, tj. cca 150ml.

Vyvarujme se alkoholickým nápojům, kofeinu, mléku a slazeným nápojům. Žádoucí jsou naopak nápoje neslazené (např. ovocné čaje) a především pak vody. Část přijatých tekutin by měla patřit i vodám minerálním, zbytek je možné doplnit obyčejnou pitnou vodou.

 

 

  • Potřeba tekutin je individuální a závisí na mnoha faktorech, jako je věk, zdravotní stav, tělesná aktivita, okolní prostředí (počasí, teplota, vlhkost) a také složení jídelníčku. Každý si proto musí najít své optimální množství tekutin.
  • Pro dospělého se uvádí doporučený příjem tekutin přibližně 35 ml/1 kg tělesné hmotnosti/1 den. Příjem tekutin je nutné zvýšit například při nadměrném pocení, zvýšené tělesné námaze, dlouhodobém pobytu v horkém prostředí nebo průjmu.
  • Denně vyloučíme za běžné situace přibližně 2,5 litru vody– močí (1200–1500 ml), stolicí (100–150 ml), potem a dýcháním (1000 ml). Tyto ztráty musíme doplňovat.
  • Za normálních okolností by měl tedy zdravý člověk přijmout denně cca 2–3 litry vody, přičemž kolem 1 litru přijme v potravinách1,5–2 litry pak zbývá na nápoje, určitý podíl vody se vytvoří také v rámci metabolizmu (20–300 ml).
  • Tekutiny bychom měli dodávat tělu průběžně, po celý den, ne až ve chvíli, kdy cítíme pocit žízně.
VíceMéně